Alla inlägg under september 2011

Av Johanna - 29 september 2011 20:32

Vilken dag inte gjort något än att sitta framför tven och xboxen :p Vilken nörd jag ha blivit men för en gångs skull tycker jag det är jätte kul :)

Ha så ont i kroppen idag med jätte jobbigt är det kan inte sitta rakt upp blir som ett tryck uppåt så jävla obekvämnt :( men det får gå är ju inte så långt kvar nu   Nu är jag hemma själv ikväll en stund Älsklingen kommer nog lite senare så Milton och jag myser i soffan hihi 

Av Johanna - 28 september 2011 09:24

Idag är det 1 Månad kvar eller 30 dagar kvar :) Tills vårat   kommer längtar så mycket!! Att tiden ha gått så snabbt tycker jag tyckte man satt här i början av mars och fick reda på det och sen har det bara rullat på :)


NU är helgen förbi igen och det är redan onsdag, har gjort lite allt möjligt tycker jag mormor och mamma va här i fredags och vi stor städade vardagsrummet och hängde upp de nya gardinerna blev så bra så :) nu ska jag bara iväg och handla två eller tre nya kuddar i soffan med och i lördags  åka till veterinärn med lilleman ( han är bra nu ) sen var det hem till Sambons pappa och fira han med god mat och gott sällskap alltid trevligt :) söndags sov jag nästan halva dan somnade i soffan sen va det kört :/ Bara tagit det lugnt på måndagen igår blev det stan med mormor och hon shoppade på och jag fick snällt gå efter hihi Hade så jävla ont i fötterna sen och kände mig som en robot när jag gick runt där...


Idag blir det nog att inte gör så mycket ska se om det va idag vi eller jag skulle till amminingsinformationen mm får kolla papprerna :)

Av Johanna - 23 september 2011 10:22

Orkar inte vakna så tidigt som jag gör nu antingen sover jag till 9 eller så e jag vaken efter 5 så jävla tråkigt :( Men så ska det väl vara nu..


Igår var det bakning nästan hela dan :) vi gjorde 88 st kanelbullar hehe och mumma blev dem med sen fick Karolina lära mig hur man fick till virkningen som vi ha försökt oss påjätte länge hennes mormor va snäll och visade :) Så nu går det framåt jag gör mitt bästa fast jag inte kommit så långt.


Nu sitter jag och väntar på att mamma ska ringa och säga när hon kommer och om mormor kommer med idag eller inte vi ska fixa vårat vardagsrum :) Flytta soffan ( har en stor sak så det går inte själv ), resta mattan, byta till ny inköpta gardiner och städa lite allmänt så ha vi gjort den tidiga höststädningen :D Jag kan fixa det själv men just nu orkar jag inte tycker kroppen ta emot med allt när det blir för mycket :/ Men så är det att vara gravid :)


Ska snart hämnta spjälsängen och börja bädda och lite sånt men tänkte vänta tills vi kommer in i oktober :) Kommer bli så mysigt vi längtar så efter vårat   Se om älsklingen vill åka iväg en sväng sen efter jobbet och köpa den grejen till toan sen måste jag ju ha ny baklampa till bilen den ha ju inte funkat sen i sommras :D




Av Johanna - 20 september 2011 14:55

10 månader tills jag fyller 22 år hehe att jag sitter och tänker på det blir nog så när man inte ha så mycket att göra om dagarna börja bli ganska rastlös nu :(


Riktigt trist väder ute idag :( var iväg en runda innan skulle tank nepp så blev det inte för bensin automaten tog inte kortet mitt så nu är det bara hålla tummarna att det inte blir bensinstop :D blev handling av hundmat till Milton iallafal och mina kort som jag skulle hämnta, dem fanns inte där :O fick en lapp att de skulle dit för dem får inte plats i brevlådan!! Men hoppas dem kommer eller så får jag ta mig dit igen...


Igår blev det inte alls så som jag skrev sambon åkte iväg till sin pappa med brorsan och jag fick vara hemma, så idag blir det nog att åka iväg en sväng och fixa lite :)

Av Johanna - 19 september 2011 12:23

Måndag måndag igen :D idag blir det bara en slappe dag tills ikväll ska vi åka och lämna Milton hos sambons lilla kusin hon vill verkligen passa han så för att slippa tjatet så får hon ta han en stund idag :) så vi kan åka iväg och fixa lite.


Helgen gick snabbt tyckte jag Karolina och Colin va på besök vi var ute på en lång runda och självklart började det regna men vi stod ut och fortsatte gå väl hemma igen fick dem leka och vi kollade på film gjorde god mat och åt lite snacks :) Härlig lördag Tack :)


  Milton och Colin   


Igår kväll innan älsklingen kom hem skulle jag överaska med äppelpaj med de idiot äpplerna hade frysigt :/ i kylen och så ville dem aldrig tina heller! Så fick ju avslöja min plan så han kunde inhandla det innan han kom hem och vanlijsås, när han kom hem hade ha köpt två stycker buketter med rosor till mig   blev varma mackor och äppelpaj till efterätt sen med en film. Tycker det är så himla mysigt nu när man kan tända ljus och att de är mörkt ute :) extra mysigt är det ju att känna bebis med :)


Älskar dig       

Av Johanna - 16 september 2011 10:20

Idag lysser solen :) hoppas på att det är skönt ute så Milton och jag kan ta en lång promenad senare idag!


Igår var mamma här och hjälpte mig med garderoben och så klart fick jag slänga massa kläder som jag vet innerst inne viste att jag inte kommer använda mer :( men ska ju shoppa nytt sen när bebis ha kommit och jag ha gått ner några kilo då ska det shoppas nytt :D


Vi vår hos Bm på eftermiddagen igår :) det gick så bra så, jag följer kurvan och lilla   hjärtljud ligger på 136 :) Bm tycker min mage är så fin hihi Hon berättade igår om man ha denna strängen på magen som kalls om det nu var något med hormonblabla kom ej ihåg om den gick över navlen skulle de va en tjej och under en kille så om man lyssna på det ska vi ha en tjej hehe och på hjärtljudet en kille men det är ju bara saker som sags genom tiderna. 

Hade bara gått upp nått gram så det var skönt och alla värderna var bra :) Skönt att det inte är nått krångel på vägen och att det fortsätter så här :)


Igår kväll hade Älsklingen och jag mys kväll med film och god mat   fick bli det igår nu när han inte kommer vara hemma ikväll och åker iväg imon så jag kommer vara här själv men ikväll blir det besök hos mamma :) sen imon blir det Karolina och Colin som kommer så helgen kommer gå snabbt..


Beställde en text skylt igår :) och så vänta jag på att bilderna ska komma så jag kan börja fixa lite med det :) Som ska sitta ovanför spjälsängen :)


42 dagar kvar    

Av Johanna - 15 september 2011 12:53

Ännu en tidig dag :) uppe innan 7 och var på Maxi och handlade 8.05 så lungt och skönt, nästan inget folk men nu så rullar tvätt maskinen förfullt ska försöka tvätta alla kläder idag så det blir gjort :) tvättade handuks tvättlapparna till bebisen innan så det är gjort.


Kroppen gör ont i dag ryggen värker, magen värker när jag håller på för mycket :( vet ej hur jag ska sitta i soffan heller utan att ligga ner men det går över när lilla   kommer :D visa dagar är ju bättre :)


Mamma kommer vid 14 kanske mormor med ska hjälpa mig städa min garderob med ALLA kläder och grejer så det blir mer plats. Ha ju så svårt att slänga gillar ju mina kläder hehe Så snällt av mamma att hjälpa mig hon tog min byrå i tisdags :) jag får själv ta garderoberna i hallen senare :)

Av Johanna - 14 september 2011 13:21

Idag var det dax för föräldragruppen igen gick igenom olika smärtlidrande, verktyg de använder om det behövs och hur det e uppe på förlossningen/BB efteråt. Så nästa gång e det dax för Amningsinformation och nått med föräldra kom inte ihåg vad det heter :D


Milton e nyklippt med och han blev så söt :)


Vi var iväg igår och kollade på ett spel till mig som jag kollat på länge ville ha nått med Zombie :P vet faktiskt inte alls vrf jag tycker det e så himla kul men det ha bara blivit så. Så nu kom detta ut  9/9 det var bara att åka dit och köpa efter jag hade funderat ett tag, än sålänge så försöker jag lära mig är så fruktansvärt dålig på vissa grejer men försöker :D Dead Island heter den :)


Nu ha jag skrivit listan :) men tror säkert jag ha glömnt grejer :/


Barnvagn

  • Laban snutte
  • Laban filt
  • Laban mobil till vagnen
  • Svart filt
  • Gosedjur
  • Plast frotté
  • Sköttväska

Spjälsäng

  • Madrass
  • Plast Frotté
  • Lakan
  • 3 st påslakanset
  • Täcke ( kanske köpte kude med kom ej ihåg men det behövs ju ej i början )
  • Spjälskydd
  • Pingu filt

Bilbarnstol

Skötbord

Kläder

  • Bodys
  • Byxor
  • sockar
  • Mössor
  • Tjocktröjor
  • Overall
  • Varmt till fötterna
  • Pyamas

Övrigt

  • Våtservetter
  • Torra servetter
  • Babybomullspinnar
  • Babyschampo
  • Babyolja
  • Babytvål
  • Bepanthen
  • Engångs aminingskupor
  • Nagelsax
  • Bindor
  • Nappar
  • Nappflaska
  • Provblöjor
  • Badbalja
  • Tvätthandukar
  • Handukar

Som jag ska köpa är förvaringsvagn till toan och Pingus mobilen till sängen :)

Finns säker mer man ska köpa men detta ha det blivit så länge sen ha mamma och mormor inhandlat lite med som de ha hemma som jag inte fått än :)


Nu får lilla   komma längtar så!!!!!!!! 


Presentation


Älskar mina killar över allt annat!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards