Alla inlägg under december 2011

Av Johanna - 27 december 2011 12:25

Herregud dagarna bara springer iväg :/ Vad har hänt på en vecka :) Det minns jag knappt hehe det har varit fullfart hela tiden tycker jag. Tom och jag hade 3 år i torsdags   vi var och hämntade takboxen, jag var och gjorde mina naglar :) och köpte en klocka till mig själv i julklapp, firat fastern, julafton hos Toms mormor och morfar mm och sen på kvällen hos min andra faster :) sen julafton hos mamma på juldagen :) Det har varit en mysig jul nu är det bara ett år till nästa nu :)

Men nu sitter jag och Charlie i stugan i Branäs medan dem andra är ute och åker i backarna mycket mysigare när det blåser så kallt där ute idag men solen skinner. Hoppas det börja snöa lite i veckan så kommer det bli så mycket mysigare nu e det så isigt på vägarna här uppe. Trodde inte vi skulle få se någon snö för det kom när vi började köra upp på berget :)

Av Johanna - 19 december 2011 10:54

Host Host den går inte över :( och feber kommer och går hela tiden känns det som men håller tummarna att det blir bättre snart!!

Helgen är redan över och i fredags satt jag upp julgardinen och gjorde fint här hemma med jultomtar och glitter så det är lite juligt iallafall, sen var jag hos mormor på kvällen när Tom var med sina jobbakompisar.

Sen har det bara varit en lugn helg tycker jag små fixat lite till köpt ett nytt akvarium så har satt upp det och tagit ner det andra som vi ska slänga :D fast det har ju inte kommit in några nya firrar än för det ska in handlas när vi kommer hem efter nyår igen kommer bli så fint och många fiska får plats med :) Tom fyllde år igår med så det firade vi med tacos hehe alltid gott och bara en helt lugn söndag :)

Så idag ska jag göra lite små saker bara här hemma om jag känner mig bättre och sluta svettas som en gris! Annars blir det mys med Charlie framför en film hihi :) och kanske börja packa lite :P om jag får lust till det :D

Av Johanna - 16 december 2011 10:58

Tänkte lägga upp lite bilder här på Charlie :) har inte lagt upp bilder på han nån annanstans så det är väl dax nu :)

                    Våran lilla Prins     

Idag ska vi inte göra så mycket är fortfarande dålig får se hur jag mår senare, ska iallafall slå in Toms pressenter så det är gjort lite svårt att göra det i helgen när han är hemma och fyller år på söndag :) Måste plocka undan på skrivbordet med ser ut som ett bomb ner slag :O och kanske skriva lite i mitt första år böckerna till Charlie   

Av Johanna - 15 december 2011 20:21

Då har man fått feber nu med :( Frös hela natten somnade till slut med mina dunsockar och morgonrocken på mig. Så idag har inte hänt alls mycket morfar kom och hämntade Milton i morse och var iväg och bytade oljefiltret på min bil :) Så nu är det gjort och Milton stannar kvar hos mormor och morfar till imon :) Jag och Charlie har kollat på tve hela dan och filmer, sen var mamma på besök en runda :) Nu ligger jag bara i soffan och ta det lungt killarna är iväg en runda så de kommer lite senare..

Har beställt en systemkamra idag med :D se när den kommer förhoppningsvis nästa vecka :)

Av Johanna - 14 december 2011 12:42

Nu har man lyckas bli smittad av den här jävla hostan som Tom har!! Hoppas inte den håller i sig så länge bara det orkar jag inte för det känns som att min hals slits sönder när jag hostar.

I helgen var vi på Charlies först Julbord och han var så snäll så och alla skulle hålla i han :) sen blev det fotbolls match så det var en lyckad kväll. I söndags var Toms farmor och farfar på besök en stund fick lite olika presenter till Charlie :) och sen på kvällenb hyrde vil film men jag va så trött så jag somnade :D ha jag inte gjort på länge men plötsligt hände det! I måndags gjorde mamma, mormor och jag en tripp till stan igen och kollade julklappar och sen va det en pause Charlie skulle ha mat sen bar det av till eurostop en sväng och kollade där med :) så nu har jag bara en preset kvar till Tom sen tror jag att jag är klar känns jätte skönt faktiskt inte behöva tänka på det.

Igår var Charlie och jag på läkarbesök på BVC och det gick jätte bra allt var bra. Charlie hade gått upp med till 4374g och växt till 58 cm :) så mat får han så det räcker men ska börja ge lite mer nu med.

Idag ha vi en slappe dag gör nästan ingenting har börjat sätta Charlie i babysittern i början va den inte kul alls men idag ha det gått bra suttit en stund sen tog vi pause och nu sitter han i den igen och ha somnat i den :) så någolunda skön måste den ju vara då :) men tror det blir bättre sen hihi Nu ska jag ta och skriva en lista vad jag ska handla för mat behövs inte så mycket tror jag men det blir nog mycket när man kommer hem ändå :)

Av Johanna - 9 december 2011 13:45

Nu har några dagar gått igen tycker tiden bara springer iväg :/ och Julafton närmar sig. I onsdags var vi på Ullared och lille Charlie åkte vagnen och var så lugn och fin som han alltid är så det gick jätte bra. Köpte lite av varje :)

Igår var vi på BVC igen och Charlie ha gått upp till 4138g så över 4kg så det var jätte bra och så ha han växt 1 cm  på 1 vecka med så nu är han 57,5 cm vi ha en lång kille :) Hade besök av kusinen och fastern sen och de hade med sig fika så det var så trevligt så, åkte sen med mamma och handlade så nu har man mat ett tag iallafall ska ge mig på och göra lasange sen :D Har testat mitt tränings spel idag gick helt okej faktiskt innnan jag kom på hur man ska gör och stel är man som en pinne!!! Men man lär sig väl till slut..

Tänkte börja skriva lite Julkort senare idag med tänkte jag och sen blir det tvätta lite ikväll med :) en lugn och skön fredag blir det.

   Tränings spelet :D


Av Johanna - 5 december 2011 19:30

Så var helgen över :) blev en lugn fredag och sen i lördags var jag hos mamma och sov där med små killarna när Tom var iväg så jag inte behövde vara själv. Alltid mysigt :) Idag har vi haft besök av karolina vi var ute och gick en runda skönt när vädret höll i sig, sen åkte vi in til stan Tom och jag och skrev på faderskapet så det är gjort nu med. Gick snabbare än vad jag trodde bara skriva på papperna och sen in med två vittnen och skriva på mer sen klart :D

Nu ligger vi i soffan och kolla på Skönheten och Odjuret :) inte sett den innan. Charlie ligger och sover oss Tom varit vaken mycket idag, så nu var det dax att sova lite hihi Så söta de är :)

Av Johanna - 1 december 2011 16:39

Redan december :O vad tiden går 24 dagar till Julafton!!! Har inte varit inne och skrivit något på länge så tänkte att nu var det dax :)

Vi har inte gjort så mycket dem här dagarna som har gått :) bara tagit det lugnt och mysigt med lilla Charlie   Hunnit med ett hembesök av BVC sen ha vi varit där två gånger och Charlie ha hunnit blir 56,5 cm lång och väger 3990 nu, hoppas han kommer över 4 kg nästa vecka när vi ska dit :) Han växer som det ska iallafall.

I måndags var vi på shopping tur i stan för första gången :) med Mamma och Mormor och det gick jätte bra Charlie sov hela tiden och vi handlade Julklappar blev en del skönt att ha en del gjort iallfall så blir det inte så stressigt i slutet. Sen vet jag knappt vad man ska köpa heller och vad man själv ska önska sig!!

Varit lite sjuk nu i förra veckan med :( feber och trött i kroppen men nu är det bättre, så idag ha jag varit ute och gått :D 1,5 timme i regnet känner mig stolt men ska jag ner mina kilo så ska jag redan gått ner ca 15 kg från när Charlie föddes tills nu så jag hoppas jag lyckas med dem andra med och det är 3-5 kg kvar :D 


Snart är det helg igen då blir det mys med mina killar   Älskar er!! 


  Finns det nån sötare   Älskar min lilla Charlie    


Presentation


Älskar mina killar över allt annat!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards