Alla inlägg under november 2011

Av Johanna - 17 november 2011 12:02

Nu har det gått 1 veckan sen vi kom hem :) Tycker själv att allt ha gått bra och att vi ha anpassat till vårt nya :) Haft myket besök och fått så många fina presenter till lilla Charlie   Tack!!! Har inte hänt nått annat de här dagarna utan att vi hade hembesök av BVC igår som kolla Charlie så att han växer som han ska var rädd att han inte hade gått upp nån vikt men det hade han från när vi kom hem vägde han 3605 och nu 3820g :) och allt annat var bra.


Förlossningen

Det tog ju några extra dag innan Charlie hade tänkt komma ut men så plötsligt hände det kan inte fatta det själv när jag inte hade kännt något specielt utan allt kom och gick hela tiden :) Men så på måndagen den 7/11 efter 12 tiden på dan tyckte jag att det börja kännas i magen nått som jag inte bruka känna annars ändå hade jag varit på blommsterlandet innan på morgonen och gått där och inte känt nått alls :O Så det första jag tänkte på var att jag måste duscha för det hade jag inte gjort på ett tag så det blev ett bad och sen dusch var rädd att det skulle sluta men det gjorde det inte. Morfar kom förbi en sväng och skulle kolla min vinter däck och dem fick jag ut från förrådet och rullade fram dem :D att jag klarade det!!! Viste ju inte att det var värkarna som var igång då för dem viste jag ju inte hur dem skulle kännas så ringde förlossningen vid 15 tiden och de sa att jag skulle stanna hemma så länge jag orkade och ville men det blev bara värre så ringde Tom vid 15.30 och sa att nu är det dax att komma hem vill inte vara hemma själv :( 16.15 ringde jag upp och sa nu kommer vi in för jag kunde knappt sitta så ont det gjorde och packade väskan klart gjorde jag innan på dan. Väl på förlossningen kl 17 fick vi ett rum och där börja de undersöka mig och sätta såna på magen som jag glömnt bort va dem heter :D och det visade sen vid 18 att jag nästan va öppen 4cm, de hade tänkt skicka hem oss igen men nepp vi fick stanna kvar :) Där började dem långa timmarna vi kollade tve, åt, läste tidningar och pratade och dem kom in och kollade då och då. Vid 23.30 tog det vattnet för de hade inte gått innan och vilken känsla de var går en att förklara! 24.00 då kände jag att det var dax för lustgas för då börja värkarna komma på riktigt och de kom på en gång och dem kändes kan jag med säga och jag fick dropp men va de var mot vet jag ej hehe vid 24.45 hade jag så ont och hade inte öppnat mig så mycket mer så jag fick ta ryggbedövningen och den kom jag knappt ihåg när dem gjorde för hade lustgasen och smärtan, de fick stå och hålla i mig så jag inte skulle ramla ihop där på säng kanten. Kom faktiskt inte ihåg så mycket där efter men lustgasen la jag av med vid 01.00 när ryggbedövningen började värska, så vi passade på att vila en stund. Då ha jag redan tappat bort hur mycket klockan är när jag känner hur allt börja trycka neråt och de satt mer dropp på mig att värkarna skulle komma lite tätare och JAAA det gjorde det!!! Och ont gjordet det samtidgt när det kom ett nytt tryck neråt började jag spy upp allt jag hade fy fan, men jag gjorde allt som Bm sa till mig att gör så det skulle bli så lätt som möjligt. Tror att krystvärkarna började innan kl 06.00 på morgonen och de var bara att ta till dem sista krafterna man hade men han vill inte ut hur vi än gjorde så läkaren komnin och skulle hjälpa och det var med en tång och gud det gjorde ut med till sist kom han ut 07.04 efter allt slit!! Så kom våran son ut Äntligen   sen var det själv klart massa annat som hände vrf inte passa på när man ändå var igång liksom det skulle sys först så ännu mer bedövning och massa tryck på magen som gjorde ont förlorade massa blod :o men när de var klart fick vi våran frukost och bara myste med våran bebis :) men kände att jag började må illa igen och snurrig hade börjat förlora mycket blod igen, så kom dem in och skulle hjälpa mig till duschen men jag kom bara till toan och där svimmade jag av och det fick ingen kontakt med mig och in springer det in flera sjuksöterskor mm för de larmade och jag vaknar till liv och tycker inte alls att jag ha svimmat :P utan drömnde lite hehe Så dusch blev det inte utan de fick köra fram sängen lägga mig där och ge mig droppa för vätskan och så fick jag dricka saft sen somnade jag gott efter det och vaknade senare och då var kl 11.00 och mina killar låg brevid och sov. så jag larmade och sa att jag var vaken och då var det dax att ta sig till BB och gå kunde jag inte så fick åka rullstolen upp dit :) Där uppe var det dax för vila och mys bara Tom stannde första natten sen kom det mer folk så var själv andra natten. Barnläkaren kom och kollade på Charlie som de gör efter 2 dygn och dem andra testerna de gör. Så som sagt det var eb intensiv förlossning som jag inte alls hade tänkt mig, men jag tog mig igenom den och det var det värt :)


För nu har jag min lilla Familj som jag Älskar över allt annat   Jag och mina killar    

Av Johanna - 12 november 2011 15:30

Nu har äntligen våran lilla Charlie kommit till världen   kan inte vara lyckligare!! Han är så himla söt :) men det tycker alla om sina barn hihi Vägde 3980 g och var 53 cm lång.

Tisdags morse 8 November kl 07.04  kom han efter en lång kväll och natt men allt man fick gå igenom var det värt vart ända sekund, fast jag hade så ont och allt som händer under tiden! Skriver med om hur det gick till senare :)


NU ska jag fortsätta snussa Bebis   våran alldeles egna lilla Bebis!! Det var värt all denna väntan   


Av Johanna - 1 november 2011 12:47

Inget hänt ännu :( så nu är det säkert att det blir en November bebis :) men väntan är så lång när man bara vänta på att det ska hända nått. Han får inte bli allt för stor nu bara för att man ska vänta :P

Hoppas det börja kännas lite mer snart så att det kan bli dax   ska åka och lämna Milton hos mrmor och morfar sen ska jag inte till stan och träffa Bm och se vad hon har att säga idag :) 

Presentation


Älskar mina killar över allt annat!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards