Alla inlägg under mars 2012

Av Johanna - 26 mars 2012 09:26

Då var helgen över och den ha varit jätte bra :) Dopet blev jätte lyckat och Charlie var hur snäll som helst i kyrkan blev liten sur minn när de kom vatten på huvudet men det gick över sen. Blev god smörgåstårta och vanlig tårta efteråt :) Då var Charlie mindre glad men han var nog trött och det var mycket folk runt omkring så han tog en tupplur och blev piggare sen. Fick många fina pressenter kläder, gåstol, liten cykel, böcker, minnes saker, halsband, skor pengar mm kan inte skriva upp allt :) en pressent fattas men den är påväg :) Efter på kvällen tog mammsen Charlie och Milton och vi andra vara hemma oss hos och hade trevligt sen blev det en sväng på stan med lite biljard :) Det blv en lång dag när man var upp kl 7 och sen somnar omkring kl 4 sen :/

Igår blev det en skön slappe dag :) vi gjorde inte alls mycket var hemma och kollade film var ute och körde en runda och sen var jag och hämtade små killarna, då tog mamma och jag en runda i solen :) sen städning. Årets första grillning blev det igår med underbart gott fläskfilé, pommes och beasås mumms och lite grönsaker :D

Idag ska vi inte göra något speciellt blir nog att ta sig ut och gå en runda nu på dan nån gång sen tror jag att jag tar en runda till ikväll sen när Tom kommer hem passa på nu när det är helt okej väder ute och att det är så ljust på kvällarna nu med :) Måste gå in mina nya skor mer fast jag ha haft dem mycket i helgen :) 

Av Johanna - 24 mars 2012 10:17

Idag är det dax för Charlies Dop :) äntligen kom den dagen och igår höll vi på hela dagen med att duka och baka mm. Imorse åkte mamma och jag och hämntade smörgåstårtorna så nu är nog nästan allt klart allt lite till man ska gör när vi kommer dit. NU håller vi bara på att ta det lungt tills det är dax att börja klä på sig och så :) Hoppas dimman lättar lite så solen kan komma fram men vi får ser :) och att Charlie är på glatt humör hela tiden :D


 



Av Johanna - 20 mars 2012 13:44

Varför kommer det massa moln hela tiden :( vill ha sol och värme nu och inte ha det varanan dag. Hoppas det blir fint i slutet av veckan för på lördag är det dax för Charlies dop kommer bli så kul, så på fredag ska vi börja gör i ordning där vi ska vara efteråt. Ska se om om jag kan hämnta grejerna på ica idag som jag beställt eller så får jag ta det imon :)  Ingen bråska nu när man vet att de har kommit iallafall.

Helgen är över igen och det är redan tisdag helgen var trevlig med massa god mat mm alltid kul när det blir kalas :) så i söndags var det bara slappe dag och bakdag sambon blev sugen på att baka så det blev tigerkaka och chokladbulle som jag la i en form så blev det ett fint hjärta. Sen blev det tacos och den nya twilight filmen den va bra, inte sett den innan så den var lite annorlunda än va jag trodde men bra. Igår var det en städ och tvätt dag så nu är det gjort med känns skönt men självklart blir det lika stökigt på en gång efter man ha städat hur man än gör blir det så :D


Nu sitter vi bara och vänta på att prästen ska komma och prata om vad som händer på lördag :)

Av Johanna - 16 mars 2012 09:28

Då var kontraktet skrivet till lägenheten i onsdag så nu är det dem långa veckorna kvar bara tills det är dax att börja flytta in lite som tur är så ha vi denna lägenheten till sist juni så vi hinner fixa och dona i den nya först. Tänkt byta golvet i kök och hallen innan vi flyttar in och tapetsera lite grann. Hittat mina hall tapeter nu :) som jag verkligen är sugen på men ska kolla runt lite mer så man verkligen är helt säker med.

Igår var Charlie och jag en sväng hos Johanna och lilla Elin på lite fika alltid lika mysigt :) och se dem ligga jämte varandra bli så kul sen när dem börja sitta :)

Idag fyllar mammsen 44 år :) och vi ska gör nått på dan när hon har slutat och sen ikväll blir det hem till pappa och fira brorsan som fyller 20 år på söndag och imon e det hem till mamma och fira dem båda :) Annars så kommer det nog inte hända så mycket i helgen som jag vet än iallafall, det märker vi i såfall :) Ska städa i ordning lite snart och ut med vovvarna lite och få på Charlie kläder nu sitter han och kolla lite tve hihi   


Av Johanna - 13 mars 2012 13:09

Fullfart hela vägen :) Nu har ännu en vecka gått igen och några dagar till, inte hänt så himla mycket ändå. Förra veckan fick vi reda på att vi fått en ny lägenhet en 3a :) på 80.5 kvm kommer bli så himla skönt att flytta och få mer plats och köpa massa nytt :) så imon ska vi åka iväg och skriva kontraktet.

I fredags var jag med på Toms firma fest jätte kul var det med bowling först sen blev det god mat på verona mumma mumma :) så i lördags kom lilla fifi till hos går än så länge jätte bra utan att Milton e på henne men det lugnar nog ner sig snart och Milton vill inte gosa som han gjorde innan :( men det hoppas jag på att det andra sig med.

Söndags var jag och Milton iväg med Karolina och Colin så att killarna fick springa av sig på stranden och i skogen så det blev en riktig runda :) Annars händer inte så mycket idag blir det ännu en slappe dag skönt är det med ibland hehe fast jag har många såna :)

 

Milton i fullfräs    

Av Johanna - 6 mars 2012 09:04

Ja som alltid tycker jag tiden bara springer iväg :/ glömmer skriva nånting hät hela tiden. Förrra helgen var jag och Charlie på 94 års kalas jätte trevligt och sen på söndagen var vi ute en runda i det fina vädret var jätte skönt :)

Annars har det inte hänt så mycket i förra veckan har gjort det vanliga och var och tittade på en lägenhet :) i lördags blev det en runda till Gbg men hittade inte alls mycket :( men så är det ibland. Sen nu är det en ny vecka igår var mamma, mormor, Charlie och jag i stan och på Eu och handlade lite hittade kläder som vi ska ha på oss på dopet :D så det e gjort ska testa allt senare idag. Blir en slappe dag idag ska träna ikväll om inte hon fortfarande är sjuk hoppas inte det.


 

Mina killar    

Presentation


Älskar mina killar över allt annat!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards